Informace od Deaf Friendly

Neslyšící lidé narážejí během krizových situací na řadu komunikačních bariér, situaci sledujeme a spolu se členy ASNEP, z.s. připravíme alespoň základní přehled, kde neslyšící občané naráželi na bariéry, abychom pomohli našemu státu připravit se na další podobné situace.
Neslyšící, pokud sami chtějí využít nějaké kontakty, mohou použít služby, které jsou pro ně poskytovány zdarma v rámci sociálních služeb nejrůznějších organizací; ať již služby online tlumočení, nebo simultánního přepisu jako je např. Tichá linka, nebo jiné tlumočnické a přepisovatelné služby ve svém kraji.
Neslyšící také mohou využití služeb sociálních pracovníků ve svých organizacích, kteří s nimi např. vyplní potřebné formuláře a žádosti.
Organizace neslyšících dělají co mohou, aby svým klientům pomohli nejrůznějšími způsoby se v nastalé situaci zorientovat, díky ASNEP, z.s., že dnes svolal krizovou schůzku a řešit se svými členskými organizacemi další kroky...
Bude však potřeba zapracovat na celorepublikovém systému, který bude zohledňovat potřeby různých skupin, včetně neslyšících a nespoléhat na pomoc organizací neslyšících.
Pokud máte nějaké podněty či postřehy, na jaké bariéry mohli neslyšící během krizové situace naráží, neváhejte prosím kontaktovat nás, nebo Janu Havlovou z Expertní komise pro přístupnost.
(Video je určeno neslyšícím, kteří preferují v komunikaci český znakový jazyk a obsahuje výše uvedené informace.)
Vytisknout