Praha 3 spouští telefonickou komunikaci osobám s postižením sluchu

Vážení spoluobčané,

Radnice Prahy 3 spouští dnešním dnem novou službu, která usnadní telefonickou komunikaci osobám s postižením sluchu, nedoslýchavým, seniorům a případně cizincům, kteří v českém jazyce preferují psanou formu projevu. Služba je pro občany zdarma.

Nová služba online doslovného přepisu Zelené infolinky 800 163 163 je k dispozici každý pracovní den od 9 do 18 hodin.

Jedná se o simultánní přepis mluvené řeči, který by měl usnadnit komunikaci nejen těm, kteří jsou nedoslýchaví nebo ohluchlí, ale i cizincům, kteří jsou schopni komunikovat v českém jazyce a preferují pro lepší srozumitelnost psanou formu.
 

Jak postupovat:
1. Služba funguje tak, že klient zadá na speciálním webu své telefonní číslo a klikne na "zavolejte mi".
2. Následně vyskočí okno, kde je klient osloven ze strany služby, která mu zavolá na uvedené telefonní číslo a přes okno s ním psanou formou komunikuje.
3. Po spojení se Zelenou infolinkou dostane klient o služby písemný pokyn, že je vše připraveno a klient se může dotazovat.
4. Služba pak s mírným zpožděním přepisuje odpověď klientovi písemně do otevřeného okna.

Budeme rádi, pokud tuto zprávu přepošlete sousedům z výše uvedených skupin.

Pěkný zbytek dne,

Vaše MČ Praha 3

Vytisknout